Office 365 - Ljudkonferenser
Genom att göra tillägget E3 för din licens för Office365 kan du erbjuda ljudkonferenser.
För att komma igång behöver man aktivera ett gemensamt telefonnummer:
Välj ett gemensamt telefonnummer
Börja med att välja ett gemensamt standardtelefonnummer, det gör man i Teams & Skype-portalen. Detta behöver man bara göra en gång för hela organisationen. Teams & Skype-portalen hittar man via Office 365-adminportalen.
Klicka på Meetings --> Conference bridges
klicka på Add och välj ett lämpligt nummer.
Välj ett nummer från listan.
Och klicka sedan på Save.
Nu ska möjligheten att skapa telefonmöten kopplas till den användaren som ska ha det.
Inne på Office 365-adminportalen letar du upp användaren och under Product licenses klicka på Edit och lägg till Audio Conferencing
Under Users i Teams-portalen leta upp aktuell användare och välja om denne ska få ringa in någon till ett möte, samtidigt reglera om de bara ska kunna ske inom landet eller utomlands. Klicka på Edit under sektionen Audio conferencing.