Kan inte skicka e-post?

Om du har problem att skicka e-post kan det bero på att Din internetoperatör kräver att e-post skickas via deras utgående mailserver (SMTP).

Du tar alltså emot e-post via Ballous servrar men skickar e-post via din internetoperatör. Här följer en lista på en del operatörers smtp-servrar:

Telia: mailout.telia.com *

Tele2: mail.tele2.se

Comhem: mailout.comhem.se

Bornet: smtp.bornet.net

Alltele: smtp.alltele.net

Glocalnet: smtp.glocalnet.net

Blixtvik: smtp.blixtmail.se

Telenor: smtp.euromail.se

3: smtp.tre.se

Bredband2: smtp.bredband2.com

 

* Telia har i Maj -09 ändrat så att man måste autenticera sig (logga in på utgående server med Telias inloggningsuppgifter) mot utgående e-postserver. För att kunna skicka mail om man använder Telia behöver man därför ändra utgående e-postserverintällning till följande: Utgående server: mailout.telia.com Port: 465 SSL: Ja Autentisiering: Ja Observera, att du inte skall ändra inkommande inställningar användare, server eller lösenord! Mer information finns på denna länk hos Telia http://www.telia.se/privat/kundservice/support/bredband/epost/installera/konfigureraepostkonto/

Hjälpte svaret dig? 36 användare blev hjälpta av detta svar

Relaterade artiklar

Mail hos annan leverantör men hemsida hos Ballou?

Ja, det går bra. Be den som har hand om DNS:en för ert domännamn att ställa...

Inställningar inkommande epostserver

Följande inkommande e-postserver gäller för Ballou e-post. Inkommande...

POP eller IMAP?

Vad är skillanden på POP eller IMAP?   POP   POP står för Post Office Protocol. När du...

Verifiera POP funktionen

Testa detta från DOS prompt:(Detta kräver dock att du har telnet installerat) C:\>telnet...